(74) 848-29-07
(74) 848-28-82
konspekt@konspekt.com.pl
szkolenia@konspekt.com.pl
8862032232
Szkolenie prowadzi: MAŁGORZATA KOZICKA-OCHAL
Ekspert z zakresu Rejestru BDO i systemu BDO, Szkoleniowiec z zakresu prawa odpadowego, prawa ochrony środowiska oraz naliczania opłat produktowych dot. opakowań, produktów, baterii i akumulatorów, zseie, pojazdów. Wieloletni wykładowca naszych szkoleń.
Należność za:
SZKOLENIA FINANSOWANE W CAŁOŚCI LUB CO NAJMNIEJ W 70% ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH SĄ ZWOLNIONE Z PODATKU VAT
Na ekranie Państwa komputera w czasie rzeczywistym będzie:
Pokazana i omówiona "krok po kroku" praca w elektronicznych modułach bazy BDO,
Prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i codzienna praca w bazie BDO
Wyjaśnianie problemów przedstawianych przez uczestników szkolenia
Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, wpisów do rejestru BDO, sprawozdań i składanie korekt z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach.
W czasie szkolenia można zadawać pytania na czacie na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Dostęp do konsultacji w formie e-mail (konspekt@konspekt.com.pl) do 7 dni po realizacji szkolenia.
Szkolenie nr 7/24
w dniu 24 kwietnia 2024r.
Miejsce szkolenia:
Platforma internetowa,
Transmisja ON-LINE
Warunki uczestnictwa:Płatności należy dokonać do 3 dni przed terminem szkolenia na Konto bankowe:58-316 Wałbrzych, ul. Palisadowa 43-4,
tel./fax: (74) 848 29 07, (74) 848 28 82
e-mail: konspekt@konspekt.com.pl;
Konto bankowe:
SANTANDER BANK POLSKA S.A. I o/W-ch 04 1090 2271 0000 0001 2373 5540,
podając na przelewie nr szkolenia.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni przed datą szkolenia w formie pisemnej.
Nieobecność zgłoszonego uczestnika nie zwalnia od zapłaty w pełnej wysokości.
BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024 ROKU Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN.
Omówienie najczęstszych błędów w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań. Praktyczne warsztaty.
Na szkoleniu zostanie pokazana i omówiona „krok po kroku" praca w elektronicznych modułach bazy BDO, prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i przygotowywanie sprawozdań i ich korekt w bazie BDO, również tych związanych z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, systemu kaucyjnego, rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, sporządzanie korekt sprawozdań czy aktualizacji wpisów do rejestru BDO z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach, o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami i o opłacie produktowej.
► Rejestr BDO - elektroniczne wnioski BDO.
• Wpis do Rejestru BDO i obsługa konta użytkownika w systemie BDO, w tym nowy wniosek aktualizacyjny dla sprzedawców i wprowadzających produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
• Tworzenie kont użytkowników głównych i podrzędnych w bazie BDO, logowanie do bazy. Usuwanie użytkowników konta BDO.
• Najnowsze zmiany w przepisach dot. BDO, uruchamianie kolejnych modułów systemu BDO.
• Jak wypełnić prawidłowo wniosek aktualizacyjny? Jakie dołączyć załączyć załączniki do wniosków.
• Pełnomocnictwa i opłata skarbowa.
• Jak podpisywać dokumenty podpisem elektronicznym na potrzeby bazy BDO.
• Prawidłowy sposób wypełniania elektronicznych wniosków. Dodawanie nowych miejsc prowadzenia działalności i dezaktywacja starych MPD.
• Zmiana siedziby na wniosku aktualizacyjnym.
• Dbanie o posiadanie kompletnego wpisu do rejestru BDO.
• Omówienie zwolnień z obowiązku wpisu do rejestru BDO.
• Porównywanie wpisu do rejestru BDO ze składanym sprawozdaniem - sprawdzanie zgodności danych podawanych do BDO.
• Nowe kategorie przedsiębiorców objętych obowiązkiem wpisu.
• Opłaty rejestrowe i roczne BDO.
• Kary za brak numeru rejestrowego, za nieumieszczanie numeru BDO na dokumentach do 1 mln złotych.
► Elektroniczna ewidencja odpadów w bazie BDO.
• Prowadzenie elektronicznej ewidencji odpadów, w tym wystawianie kart przekazania odpadów, kart przekazania odpadów komunalnych.
• Wypełnianie kart ewidencji odpadów - Krok po kroku - jak założyć nową kartę KEO i jak i kiedy dokonywać wpisów na karcie w bazie BDO.
• Rodzaje ewidencji w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, pełna i uproszczona ewidencja odpadów, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
• Wypełnianie rubryk w KEO dot. wytwarzania odpadów i ich przekazywania do dalszego zagospodarowania.
• Jakie są możliwości techniczne na karcie ewidencji odpadów w zakresie przyjmowania i przekazywania odpadów.
• Różne karty ewidencji odpadów - kogo dotyczą i jak je wypełniać w bazie BDO.
• Elektroniczna obsługa ewidencji odpadów - możliwości wycofania, odrzucania i korygowania kart przekazania oraz możliwości edycji wpisów na kartach ewidencji, dokumenty zastępcze, własny transport wytworzonych odpadów na KPO lub bez karty. Jak zaznaczyć na KPO własny transport odpadów.
• Jaki ma wpływ kontekst roku na możliwości techniczne dalszego obiegu KPO czy wprowadzania zmian do KEO z zeszłego roku.
• Przeszukiwanie bazy celem odnalezienia KEO z zeszłego roku albo KPO sprzed dwóch lat.
• Definicje wytwórcy odpadów i nowa definicja odpadów komunalnych. Najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
• Zakres odpowiedzialności za posiadane i przekazywane odpady.
• Problemy z obsługą elektronicznej ewidencji odpadów. Rozwiązywanie problemów technicznych. Awaria systemu BDO.
• Najnowsze kary za nieprowadzenie lub nierzetelne i nieterminowe prowadzenie ewidencji odpadów - administracyjna kara pieniężna do 1 mln złotych.
► Sprawozdanie o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO.
• Nowa definicja odpadów komunalnych i najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
• Od roku 2023 nowe przepisy w zakresie terminów obowiązywania pozwoleń na wytwarzanie odpadów i zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów.
• Nowe kary grzywny, w tym za nie składanie sprawozdań, wynikające z nowego rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wykroczeń, za które inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego.
• Termin sprawozdawczy i składanie korekt sprawozdań.
• Moduł sprawozdawczy w bazie BDO. Porównywanie wpisów podmiotów w rejestrze BDO z zakresem składanego sprawozdania. Dokonywanie korekt sprawozdań.
• Podmioty zobowiązane do składania sprawozdań, w tym zwolnienia z obowiązku składania sprawozdań.
• Jaki jest zakres sprawozdania w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, w podziale na wytwórców odpadów oraz zbierających i przetwarzających odpady?
• Sposoby wypełniania sprawozdań o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w zależności od rodzaju prowadzonej działalności z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpadach. Jak składać korekty? W jakich terminach? Czy są kary za nieterminowe składanie sprawozdań?
• Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO - Krok po kroku. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. Skuteczne doręczenia wezwań.
• System powiadomień mailowych o korespondencji z urzędem marszałkowskim.
► Wypełnianie elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami w bazie BDO.
• Najnowsze zmiany w sprawozdawczości produktowej, dot. odpadów opakowaniowych i poużytkowych.
• Brak możliwości wysyłania papierowych sprawozdań i wniosków o zwolnienie z opłat produktowych do urzędów marszałkowskich. Korekty sprawozdań elektronicznych. Stosowanie kalkulatora opłat lub kalkulatora pomocy de minimis.
• Nowy wzór rocznego sprawozdania dla torebek z tworzyw sztucznych na zakupy oferowanych klientom do pakowania towarów - w ujęciu kwartalnym podawanie danych o nabytych i wydanych torbach lekkich i pozostałych. Korekty sprawozdań w związku z ujęcie toreb zwolnionych z opłat na sprawozdaniu.
• Prowadzenie ewidencji opakowań i produktów, niezbędnej do sporządzenia elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami.
• Prowadzenie nowej ewidencji produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych w roku 2024.
• Uwzględnianie na sprawozdaniu o produktach i opakowaniach informacji o butelkach na napoje z tworzyw sztucznych o pojemności do 3 litrów.
• Wprowadzanie do obrotu opakowań i produktów w opakowaniach a sprzedaż - podobieństwa i różnice.
• Tworzenie w systemie BDO korekty sprawozdania z zakresu SUP i ROP - Krok po kroku.
• Rozwiązywanie problemów składania sprawozdań produktowych przy podpisanych umowach z organizacjami odzysku opakowań czy organizacjami samorządu gospodarczego.
• Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. System powiadomień mailowych w systemie BDO. Jak poruszać się po module Sprawozdawczość by sporządzić kompletne sprawozdanie, zgodne z dokonanym wpisem do BDO.
► Metodyka szkolenia:
praca w bazie BDO na koncie użytkownika głównego i podrzędnego, wykład, prezentacja multimedialna, pytania oraz wyjaśnianie problemów i sytuacji przedstawianych przez uczestników szkolenia.